Kjøpsvilkår




Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av alle varer, produkter og tjenester fra vår nettbutikk.
www.north67.no. Ved salg til forbruker anvender nettbutikk de obligatoriske punktene under gjeldende lov.

Eieren av nettbutikk er:

NORTH67 FOJUT

Kryddermoen 27
8050 TVERLANDET
NORGE

Org. nr 926 780 743

Tel.: 968 27 333
E-post: post@north67.no

​Generelt

Vi selger varer, produkter og tjenester, til privatpersoner og bedrifter i Norge. For å handle hos oss, må du har fylt 18 år. Dersom du er under 18 år, må du ha samtykke for kjøpet ditt av en foresatt.

Bestilling

Bestilling skjer via vår hjemmeside www.north67.no. Dersom du har spørsmål rundt hvordan du bestiller, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice ved å sende en mail til post@north67.no. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår, og at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister.

Ved bestilling er kjøpet bindende først når vibekrefter bestillingen, gjennom en faktura som du får på din registrerte e-postadresse. Ved eventuelle feil på for eksempel pris, lagerdifferanser, leveringstid osv., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Dette innebærer blant annet at om et produkt i butikk assortiment har utgått, eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig innenfor rimelige tiltak, Vi er ikke skyldig å oppdrive et slikt produkt, til tross for at kunden har bestilt det. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering, kan du selvfølgelig avbestille ordren din, uten kostnad.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, ikke i kombinasjon med hverandre.

Betaling

I kassen kan du velge mellom flere betalmåtene. Alle betalingsmåter håndteres av Klarna, Stripe, PayPal og Vipps.

Vi garanterer at de betalingsmåter som tilbys på nettbutikken er trygge.

Dersom kjøperen bruker kredittkort debetkort eller vipps ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Konto blir belastet samme dag som varen sendes.

Vi håndterer aldri kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med Vipps og kort utstedt i Norden.

Samtlige priser oppgis i norske kroner, inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tilkommer, avhengig av hvilket fraktalternativ som velges ved bestilling.

Integritetspolicy

Vi bruker Integritetspolicy på sine nettsider. Mer informasjon finner du i vår Integritetspolicy (LINK). 

Copyright

Alt innhold på denne nettsiden, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen software, tilhører www.north67.no eller våre leverandører, og er beskyttet av norske og internasjonale lover om opphavsrett.

Frakt & Levering

Vår leveringstid er normalt 2-6 arbeidsdager. For varer som er laget spesielt for individuelle bestillinger, er det opptil 20 dagers leveringstid. Leveringstiden regnes fra dagen etter at du la inn bestillingen, forutsatt at vi har varen på lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager, overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet, som leverer din ordre innenfor gitt tid. North67 kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt, eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg, kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte, dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.

Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer med HeltHjem, Bring, Posten eller Postnord

HeltHjem
Levering på døren – HeltHjem
Levering kan gjøres til postkassen, dørmatten, tomtegrensen, porten, leilighet. Levering skjer på hverdager (ikke røde). HeltHjem sender SMS når pakken er levert.

Postpakke
Levering til hentested – Postnord, Posten, Bring
Forsendelsen ankommer ditt nærmeste Postnord-hentested, f.eks. en lokal matforretning. Du vil motta en sms med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes inden 14 dager, sendes den i retur.

Hjemmelevering
Levering på døren – Postnord, Posten, Bring
Levering gjøres til tomtegrensen, dersom du bor i enebolig, og til porten, dersom du bor i leilighet. Levering skjer på hverdager (ikke røde). Leverandør kontakter deg for å booke tid for levering. På de fleste steder, kan man velge enten dag- eller kveldslevering, men på visse steder kan man kun velge en av delene.

Vi tilbyr fri frakt når kunden har bestilt varer for 1500 kr eller mer. Vi bruker da det billigste fraktalternativet.

Transportansvar

Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg, er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss, er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader

Er produktet skadet ved leveringstilfellet, bør dette meldes fra om så fort som mulig til kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør, må vi anmelde transportskaden til denne innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig, innenfor denne tiden. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt, med en gang du mottar varen.

Dersom skaden er synlig, er det enklest om du sier ifra til sjåføren ved mottakelsen av forsendelsen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen, slik at reklamasjonen skal kunne håndteres riktig.

Om du for eksempel får en pakke du ikke har bestilt, skal kundeservice kontaktes. Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker konstnadsfritt.

Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på 349kr, dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager, før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp, og vil returnere varen, må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut, regnes ikke innenfor angreretten.

Retur, angrerett og garanti

Retur av varer

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med kjøpet ditt, kan du enkelt sende den i retur til oss, og få pengene tilbake.

Slik gjør du en retur:

  1. Legg varen du vil returnere, tilbake i originalforpakningen. Forsegle pakken skikkelig.
  2. Fest returfraktseddelen du har fått, over den gamle fraktseddelen.
  3. Bestill Return pakken. Ta vare på kvitteringen som returbevis.

Du får pengene tilbake senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken.

Bytte et produkt

Om du vil bytte en vare, returnerer du den til oss, hvorpå du får pengene tilbake. Du legger selv en ny bestilling på den størrelsen eller fargen du vil ha, eller på produktet du ønsker å bytte til. Du har angrerett i 30 dager fra den dagen du mottar varen din, og åpent kjøp i 365 dager.

Retur ved mengderabatt

I en mengderabatt, for eksempel 3 for 2, får du verdien av den billigste varen fratrukket i kassen. Denne verdien trekkes fra det totale orderbeløpet på de varer som inngår i mengderabatten.

Ved retur av et produkt som inngår i en mengderabatt opphører rabattvilkårene. Tilbakebetalingen for det produktet som returneres utgjør produktets rabatterte pris, det vil si originalprisen på produktet minus en tredjedel av prisen på det billigste produktet i din order. Utregningen for din order og produktets rabatterte pris står på din faktura.

For eksempel: Dersom du har bestilt et produkt for 100 kr, et produkt for 80 kr og et produkt for 60 kr, vil du få tilbake 80, 60 respektive 40 kr, avhengig av hvilket produkt du ønsker å returnere.

Mangel ved varen kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Angrerett
Når du handler hos, har du rett til å åpne og prøve varen din. Angreretten gjelder imidlertid ikke varer som var brukt. En avgift kan dras av fra din tilbakebetaling, dersom varen returneres i ødelagt tilstand. Les mer om dette nedenfor.

Dersom du angrer kjøpet ditt, kan du returnere varen og få pengene tilbake. I henhold til kjøpsloven, vi tilbyr angrerett i 30 dager. Angreretten gjelder fra og med den dagen du mottar pakken din.

Hygieneprodukter
Angreretten gjelder ikke produkter som ikke kan selges på nytt, på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker.

Produkter i ødelagt tilstand
Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å gjøre et prisavdrag, motsvarende verditapet som har oppstått i sammenheng med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke returneres i en uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som vurderer om en retur kan gjennomføres.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.



Kjøpsloven

Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice.  Du vil bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen. 

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av oss. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Rabattkoder

Innløse rabattkode

Ønsker du å benytte deg av en rabatt eller kompensasjonskode ved en bestilling hos oss, gjør du følgende:

  1. Legg produktene dine i handlekurven, og gå til kassen
  2. Skriv rabattkoden inn og aktivere

OBS! Dersom koden ikke fungerer, dobbeltsjekk at du har stavet rabattkoden riktig, og at du har brukt store og små bokstaver på riktig måte. Rabattkuponger kan ikke brukes sammen med andre kampanjer og rabatter.


Vilkår ved bruk av rabattkoder

Kompensasjons- og erstatningskoder fra kundeservice, gjelder kun for ett kjøpstilfelle. For å være gyldig, må koden angis i kassen, før du betaler. Du kan ikke registrere koden etter gjennomført kjøp.

Det er kun mulig å bruke én rabattkode per kjøp, ettersom rabattkoder ikke kan kombineres med andre koder, uansett om det dreier seg om kampanjekoder, kompensasjons- eller erstatningskoder. Den totale verdien på varene, må være høyere enn rabattkodens verdi, for at kjøpet skal kunne gjennomføres.

Hver rabattkode har en fastsatt gyldighetstid. Det er ikke mulig å forlenge gyldighetstiden, eller å aktivere en rabattkode etter at gyldighetstiden er utløpt.

Dersom du har valgt å returnere en vare, der en rabattkode ble anvendt ved kjøpstilfellet, vil du motta en erstatningskode på samme verdi, som koden som ble brukt ved kjøpstilfellet. Dette fordi rabattkoden ikke kan byttes ut mot en utbetaling. Kompensasjonskoder tilbakebetales ikke ved retur.

Dersom du benytter deg av en rabattkode på et produkt som allerede er rabattert, trekkes rabatten fra den rabatterte prisen, og ikke fra orginalprisen.

Fødselsgaranti

Vi gir kundengaranti på alle produkter. Garantien gjelder opp til 30 dager . Garantien innebærer at kunden har rett til å returnere produktene. Ved bruk av garantien skal produktene være ubrukte og kunden skal kunne fremvise legeerklæring. Produktene skal returneres i originalforpakning.

Tvister

Klagemål eller synspunkter om vår tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via e-post post@north67.no. Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.

Kontakt

NORTH67 FOJUT

Kryddermoen 27
8050 TVERLANDET
NORGE

Org. nr 926 780 743

Tel.: 968 27 333
E-post: post@north67.no